Nos hol is kezdjem?
Talán miért is írom ezt a blogot. (Ez így nem jó. Még egyszer.)
Talán miért is kezdtem el írni ezt a blogot.(na így már jó, mert ugye elkezdtem , de ahogy magam ismerem nem biztos ,hogy a végére is jutok. Nem vagyok valami kitartó). Hát azért mert fel szeretnék újítani egy simsont ,de nem találtam hozzá komplett leírást blogot. Vannak fent a neten információk , de olyan ami az elejétől a végéig végigvezetné egy felújítás folyamatát, olyat nem találtam, vagy csak egyszerűen nem voltam eléggé kitartó. De most megpróbálok összehozni én egyet. Egy olyan irományt, ahol ,egy hozzá nemértő, próbál meg az interneten található infok alapján összehozni egy SIMSON FELÚJÍTÁST. Meglátjuk siker vagy bukás lesz a végeredmény.
Nem is tudom miért ,de idén nyáron valamilyen késztetés miatt. Vagy inkább csak hirtelen felindulásból, vettem egy Simson S51-b segéd motorkerékpárt. A motor eléggé le volt harcolva külsőre. A volt tulaj állítása szerint a blokk fel van újítva. Na ezt majd a későbbiek során meglátjuk. Eddig annyi történt ,hogy elkezdtem használni, mondhatjuk megtanultam kezelni a "lovat". Szerintem jól megy csak a hangjával nem vagyok kibékülve, túl csörgős hangja van más simókhóz képest.
Na elég is ennyi az előzményekről.
Amint a Blog címéből is sejteni lehet, én most egy olyannal próbálkozom, amihez saját bevallásom szerint is, nem értek. De (ugye mindig van egy de). Szóval akkor DE úgy gondolom ,hogy a 21.században az internet világában bárki bármire képes lehet elég kitartással és keresgéléssel, no meg egy kis kézügyességgel.
Terveim szerint. 2014 tavaszára el is készülök a teljes felújítással. És itt most nem restaurálás lesz hanem felújítás.
Ami áll egy festésből, blokk felújításból. Idomok cseréjéből.
Most az alkatrészek beszerzésénél tartok.
Alkatrészek listája:
-Motorblokk csavar és anya szett S51
- Tömör réz kipufogótömítés 28*34
-SKF csapágyszett S51 komplett: 2db SKF Explorer 6204/C3 1db SKF Explorer 6004/C3 1db SKF Explorer 16004/C3 1db SKF Explorer 3203/C3 1db SKF Explorer 6000/C3
-4db SKF Explorer 6201-2z/C3
-1db SKF Explorer 6201-2z/C3
-1db NGK gyertyapipa
-Szimering szett (vito)
-tömítéskészlet (1.osztály) S51 klingerit
-1db MAZ főtengely S51 (gyári minőség)
És akkor itt lehetne vitatkozni azon ,hogy miért az SKF csapágyat választottam és miért nem a FAG-ot , vagy a Koyo-t. De legyen elég annyi ,hogy én most ezeket fogom használni. De mindenki használja a neki szimpatikus márka termékeit.
Mára ennyi elég is lesz szerintem. XD