S51 b 1/3(H)(1980-1988)
A "B" jelentése: Blinkleuchten, azaz indexszel szerelt, az S50B 1 utódja. Az "N" típus után a következő "lépcsőfok" felszereltséget tekintve. Motorját tekintve ugyanaz a három sebességes blokk, mint az "N" típusé, az "N-H" típustól annyi eltéréssel, hogy csak és kizárólag fojtatlan blokkal került forgalomba. Az "N" típushoz képest a "B" típus már rendelkezik indexekkel (mint ahogyan az a nevében is benne van), a magyarországi típusok 100-ig skálázott sebességmérő órával (km óra áttétele a blokkban 15-ös kislánckerék esetén 14-es csigakerék), gyújtáskapcsolóval, akkumulátorral, utas lábtartóval, kombinált kormánykapcsolóval, 25/25W-os első fényszóróval. További jellemzői a 6V-os megszakítós gyújtás, lenn vezetett kipufogó, hátsó kis csomagtartó, sima üléshuzat, első teleszkópon sima porvédő gumigyűrűk, normál hajlított berúgókar, vizes matrica, krómhüvelyes hátsó teleszkóp valamint tank alatti lemezduda.Fontos tudni, hogy az 1980 és 1983 elején gyártott példányok még kis Simson (piros és világoszöld tank esetén fehér alapon világoskék felirattal, okkersárga és sötétzöld tank esetén okkersárga alapon fehér felirattal) tankmatricával (plusz kis "IFA" felirattal), merevítős első sárvédővel, két csavaros hátsó lámpával és elöl csavaros régi típusú indexekkel kerültek forgalomba.1983 áprilisától (az egymilliomodik motorhajtású Simson legyártásának alkalmából) a tankról elhagyták az "IFA" matricát és nagy Simson feliratú matricát kapott.A típus 1986-ban ráncfelvarráson esett át, tankja domborúbb lett, valamint a hengerfej oldalán lévő (öntészeti) csík és a generátor fedélen lévő Simson felirat domborúbb, markánsabb lett.Jellemző színe a piros, okkersárga, világoszöld valamint kevés számban a méregzöld. Nagyon ritka az ("N"-es) kék szín, amelyből az országban elenyésző számban található, csakis 1987-ben (nem véletlen, mert ebben az évben fejeződött be az "N" típus gyártása).Ezüstmetál és törtfehér színt nem kapott a típus.A gyári "B" típus áttételei: primer 20:65, szekunder 15:34, három fokozatú sebességváltóval szerelt, 10:44 első- és 22:34 harmadik fokozattal.Fontos tudni, hogy a három sebességes és a négy sebességes változat első valamint a három sebességes harmadik és a négy sebességes negyedik fokozata megegyezik egymással, ergo a négy sebességes váltóval szerelt változat nem fog gyorsabban menni 65-nél, csupán hamarabb éri el ezt a sebességet, mint a három sebességes változat.
Motortípus: M 531 KF
Működési elv: kétütemű otto motor
Motor Teljesítmény: 2,72kW (3,7LE) 5500 U/min
Legnagyobb forgató nyomaték: 5,0 Nm (0,51 kpm) 4800 U/min
Tüzelőanyagfogyasztás: 2.4l/100km
Hengerfurat: 37.98 mm
Dugattyűlöket: 44 mm
Lökettérfogat: 49,8 ccm
Kompresszióviszony: 9,5:1
Kenés: keverékkenés 1:50
Hűtés: menetszél által
Gyújtási ídőpont: 1,8 mm-rel a felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator ZM14-260
Gyújtógyertya hézag: 0.4 mm
Porlasztó típus: BVF 16N1-11, 1986-tól BVF 16N3-4
Üresjárási levegőcsavar: 2-3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 4. rovátka felülről
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: többtárcsás, olajfürdős tányérrugóval
Kapcsolómű kivitele: mechanikus ékkapcsoló
Fokozatok száma: 3
Hajtólánc: 110 tagos egyszeres görgőslánc
Abroncsozás: 2 3/4 - R16 Pneumant K30
Abroncs levegőnyomása elöl: 1.25 bar
Abroncs levegőnyomása hátul: 1.8 bar
Rugózás elől: teleszkópvilla (130 mm rugóút)
Rugózás hátul: hosszóhimba rugóslábakkal (85 mm rugóút)
Csillapítás elöl: nincs, de hidraulikus végütköztetéssel
Csillapítás hátul: hidraulikus
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 8.7 l (ebból 0.8 l tartalék)
Olajmennyiség a hajtóműben: 4 dl
Olajfajta: SAE10W-40 vagy 15W-40
Olajmennyiség a teleszkópvillában: 34 ml
Olajfajta: hidraulika olaj vagy bármilyen olajfajta
Üressúly: 79,5 kg
Hasznossúly: 180,5 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 60 km/h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,25 m
Forrás:
Read more: http://simson-tipusokszerelesek.hupont.hu/4/s51-b-13h#ixzz2oQWatmrb